BAZI günler, iş telefonunuz susmak bilmeden defalarca çalar ve sizi çıldırtabilir. Sonradan başınızın ağrımasını istemiyorsanız, kendinizi frenleyip konuşmalarınızın dozunu çok iyi ayarlamalısınız. Yanlış bir şey söylemeniz ya da ses tonunuzun yükselmesi, sonradan patronunuzla başınızı derde sokabilir. Bunun önlemini almak için, yapmanız ve yapmamanız gerekenleri çok iyi bilmeniz gerekiyor... Neler yapmalısınız?
* Telefonda konuştuğunuz kişiye ilgi gösterin.
* Konuşmak kadar dinlemek de önemlidir. Bu yüzden, konuştuğunuz kişinin söylediklerini anlamak için çaba sarf edin.
* Diğer kişinin bakış açısını (doğru bulmasanız bile) anlamaya çalışın.
* Farklı görüşlere saygı gösterin, ama sizin o fikirde olmadığınızı da belirtin. Bunu yaparken üslubunuzu iyi ayarlayın.
* Karşınızdaki kişiye, sizin fikirlerinizi sorma fırsatı verin.
* Konuştuğunuz kişiyle aranızda bir sorun çıkarsa, bu sorunun ne olduğunu tanımlamaya çalışın.
* Sorunun kendisi ile nedenleri arasındaki ilişkiyi, diğer kişinin de anlamasına yardımcı olun.
* Karşınızdaki kişiyi kendi sorunlarını çözmeye teşvik edin.
* Suskunluk en iyi yanıt olduğunda, susup dinleyin.