Kadir Topbaş, önce metrobüs yolu işini verdi, ihalesini 1 ay sonra yaptı.
Topkapı-Çobançeşme yol genişletme ve yan yol ihalesini 2 yıl önce Kalyon İnşaat aldı. Şirket, işi tamamlayıp 1 ay önce bu kez metrobüs yolu çalışmasına daldı. Oysa İstanbul Belediyesi, metrobüs yolunun yapım ihalesini geçen Cuma günü yaptı.
***
Önce inşaat sonra ihale
İstanbul'da E-5 Karayolu Yol Genişletme çalışmalarında ilk 2 ihaleyi alan Kalyon İnşaat'ın 3'üncü ihale yapılmadan 1 ay önce inşaata başladığı ortaya çıktı. Pazarlık usulü ihale kafaları karıştırdı.
İstanbul "E-5 Karayolu Yol Genişletme ve Metrobüs Yolu" inşa çalışmalarında ilginç gelişmeler yaşanıyor. Topkapı - Çobançeşme hattında yapılacak çalışmalar için 11 Ekim 2005'te pazarlık usulü ihale yapıldı. İhale, işin 6 Ağustos 2006'da tamamlanacağı belirtilerek, yüklenici firma Kalyon İnşaat'a 15 milyon 850 bin YTL'ye verildi. Eylül 2006'da "Topkapı - Çobançeşme arası D-100 Karayolu Şerit Düzenlemesi ve Yan Yol Tamamlama İnşaatı" adıyla ikame ihalesi yapıldı. Bu ihaleyi de beklendiği gibi Kalyon İnşaat aldı. İhale bedeli 14 milyon 500 bin YTL, süre ise 30 Aralık 2006 olarak tespit edildi.
SONUÇ ÖNCEDEN BELLİ Mİ ? Geçtiğimiz günlerde ise 9 kilometre metrobüs hattı ve 9 adet yaya üst geçidi için ihale yapıldı. Sonuç henüz açıklanmadı. Tuhaf olan ise Kalyon İnşaat'ın ihale yapılmadan 1 ay önce inşaata başlamış olması. Eğer ihaleyi başka bir firma kazanırsa, Metrobüs yolu düzenleme çalışmalarına Kalyon'un bıraktığı yerden devam etmek zorunda kalacak. Bu arada ilk 2 ihale "Açık usul" yerine "pazarlık usulü" yapıldı. İhalenin "pazarlık usulü" ile yapılabilmesi için, doğal afet, salgın hastalık gibi acil durumlar olması gerekiyor. Son ihale ise belli istekliler arasında ihale usulü yapıldı. Bu usulde de ileri teknoloji gerektirmesi nedeniyle bazı yeterlilik koşulları arandı. Buda "İhale adrese teslim mi?" sorusunu beraberinde getirdi